Konwersja sklepu PrestaShop

PrestaShop to otwarte oprogramowanie sklepowe, zawierające wiele przydatnych narzędzi zintegrowanych oraz modułów dodatkowych. Pozwalają one na tworzenie kompletnych sklepów internetowych, których podstawową zaletą jest konkurencyjność. Kluczowe funkcje ułatwiają przede wszystkim optymalizację współczynnika konwersji. Zwiększenie wydajności Presta Shop jest skutecznym sposobem na pozyskanie nowych klientów oraz zachęcenie stałych bywalców e-sklepu do kolejnych zakupów.

Czym jest konwersja?

presta shop sklep

Konwersja to powszechnie stosowany termin, który w przypadku sklepów internetowych PrestaShop określa w ujęciu procentowym stosunek osób kupujących do ilości odwiedzin w sklepie. Jeżeli więc sklep PrestaShop odwiedzony został przez 100 osób, z czego tylko jedna dokonała zakupu, konwersja wynosi 1%. Zasadniczo wskaźnik ten w dużym stopniu uzależniony jest od branży, w której działa dany sklep internetowy. Teoretycznie im oferowany towar jest droższy, tym niższy jest stopień konwersji.

Zwiększanie wskaźnika konwersji

Niezależnie od rozmiarów sklepu internetowego PrestaShop, sprzedawca zawsze powinien dążyć do osiągnięcia jak najwyższej konwersji osób odwiedzających. Współczynnik ten ma kluczowy wpływ na funkcjonowanie całego e-biznesu. Aby zwiększyć wskaźnik konwersji, należy regularnie przeprowadzać szereg odpowiednich czynności. Dotyczy to zarówno wszystkich działań związanych z pozycjonowaniem oraz zwiększaniem poszczególnych funkcjonalności sklepu, jak i usprawnieniem komunikacji z potencjalnymi klientami.

Mierzenie konwersji w PrestaShop

sklepy oparte o presta

Do zmierzenia konwersji osiąganej przez sklepy PrestaShop niezbędny jest program zewnętrzny. Idealnym połączeniem może być darmowe oprogramowanie Google Analytics oraz kompatybilny z nim moduł PrestaShop. Aby mierzenie konwersji było możliwe, należy włączyć moduł e-commerce oraz podpiąć założone wcześniej konto w Google Analytics. Pierwsze informacje dotyczące sklepu mogą pojawić się już w ciągu doby od instalacji. Moduł pozwala na prześledzenie zachowań klientów oraz sprawdzenie skuteczności kampanii reklamowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *