Sposoby na rozwój sklepu Internetowego

Biznes opiera się na tym, aby coraz bardziej zwiększać swoje przychody, jednocześnie optymalizując ponoszone koszty oraz ciągle pozyskiwać nowych klientów. Jeśli chcemy, aby wszystko dobrze funkcjonowało, cały czas musimy dokładać do tego wszelkich starań.

Obsługa klienta

moduły prestashop
Nikt nie lubi czuć się nieważny oraz ignorowany. Nawet najlepsze oferowane produkty na całym rynku oraz pięknie wyglądający sklep nie sprawią, że pozyskamy nowych klientów, nie utrzymując z nimi żadnego kontaktu. Często także może skończyć się na jednorazowym zakupie. Dlatego najważniejszą kwestią podczas prowadzenia sklepu prestashop jest szybkie odpowiadanie na emaile oraz wiadomości. Warto także do każdego klienta podejść indywidualnie, dołączając karteczki z podziękowaniem za zakup lub dorzucając do zamówienia mały upominek. Zadowolone osoby na pewno ponownie zawitają do naszego sklepu.

Rynki niszowe

Znalezienie grupy docelowej, której potrzeby nie są jeszcze zaspokojone przez rynek zwiększa szansę na sukces. Zakładając jako pierwsi taki biznes, mamy duże pole do popisu. Będąc jedynymi dostawcami konkretnych usług, szybko można zbudować mocną pozycję na rynku. Mimo późniejszego zapełnienia niszy i pojawieniu się konkurencji, będziemy pionierami, od razu kojarzonymi z daną usługą bądź produktami.

Sprzedaż krzyżowa

prestashop developer
W swoim sklepie presta shop warto rozważyć zastosowanie metody, jaką jest sprzedaż krzyżowa. Polega ona na dobraniu do każdego produktu kolejnego, który będzie uzupełnieniem poprzedniego. Stosuje ją z powodzeniem Ikea, która pod gotową aranżacją wnętrza zamieszcza listę produktów, które zostały użyte do jej stworzenia. Tym samym generuje potrzebę posiadania nie jednego stolika, ale także na przykład półki, komody i dekoracyjnych poduszek.

Promocje ograniczone czasowo

Nic nie działa tak skutecznie, jak działanie pod presją czasu. Klient widząc, że został mu jedynie dzień lub kilka godzin do końca promocji, będzie dokonywał zakupów bardziej impulsywnie, tym samym zwiększając sprzedaż. Sklepy prestashop stosują tę praktykę, ponieważ znają ludzkie odruchy i wiedzą, że można zyskać o wiele więcej, niż stracić.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *