Każda branża ma swój własny język, którym się posługuje. Zazwyczaj rozumieją go tylko osoby z tego konkretnego obszaru działalności. Z jakimi terminami można się spotkać podczas prowadzenia sklepu prestashop?
Back office/ Back end – zaplecze sklepu
Jest to oprogramowanie e-commerce, którym zarządza każdy sprzedawca ze swojego panelu Administratora. Za pomocą unikalnej nazwy użytkownika oraz hasła można zarządzać swoim sklepem presta shop.
Cache – pamięć podręczna
Są to informacje, zapisane na komputerze po odwiedzeniu danej strony. Przyspieszają one czas jej ładowania się. Wyczyszczenie ich spowoduje ponowne pobranie danych o stronie.
Big Data – wielkie bazy danych
Są to wszystkie informacje o klientach sklepu. Tak rozbudowana sieć danych jest pomocna podczas rozwijania sklepu oraz wprowadzania nowych strategii marketingowych.
Opuszczenie koszyka
Wyświetla informacje o liście zakupów, które zostały dodane do koszyka, jednak w ostatniej chwili klient rozmyślił się i opuścił stronę przed dokonaniem zakupu.
Produkty cyfrowe
Jest to wszelka własność intelektualna w postaci e-booków, programów, muzyki iip. Sklepy prestashop umożliwiają ich darmową sprzedaż.
Front Office/ Store Front/ Front End – witryna sklepu
Jest to prościej mówiąc wygląd sklepu, który widzą klienci.
Słowo kluczowe
Jest to słowo lub wyrażenie, które klienci wpisują w wyszukiwarkę i dzięki temu trafiają na nasz sklep. Opisuje ono także działalność danego sprzedawcy.
Logistyka
Jest to cały zakres działań poza sprzedażą produktów, czyli kontakt z klientem, zorganizowanie transportu oraz dostawy, pakowanie zamówień.
E-commerce
Handel internetowy, prowadzony za pomocą urządzeń, takich jak tablety lub laptopy.
SEO – pozycjonowanie w wyszukiwarkach
Działania, mające na celu pojawienia się sklepu na pierwszych stronach wyszukiwarki internetowej.
Traffic – ruch na stronie
Jest to liczba osób, odwiedzających sklep.
Web hosting
W tym miejscu przechowywane są wszystkie dane sklepu. Informacje te są potrzebne, aby załadować stronę na komputerze każdego klienta.